Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej to strategiczna dla kraju inwestycja, której potrzebę sygnalizowano od lat. Znacząco wpłynie na komunikację w okolicach Piaseczna oraz Góry Kalwarii. Dzięki nowej trasie ułatwione zostanie połączenie z najważniejszymi drogami szybkiego ruchu w kraju, np. S17, A2 i S8.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła dokument „Atlas map i drogi ekspresowej S10 i Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (A50 i S50 )”. W piśmie zaprezentowano orientacyjny przebieg linii drogowych – możliwe warianty: wariant pomarańczowy, jasnoniebieski, czerwony, zielony, granatowy.  Trzy warianty: pomarańczowy, jasnoniebieski iczerwony przebiegają przez teren miejscowości: Nowy Prażmów, Uwieliny, Bronisławów i Czarny Las. Dwa warianty: zielony i granatowy, przecinają miejscowość: Ustanów.

Przeprowadzona analiza ekonomiczna wykazała, że najkorzystniejszy wariant to wariant czerwony, który przebiega na linii Nowy Prażmów, Uwieliny, Bronisławów i Czarny Las. Całkowita długość korytarza to 380 km, a swoim zasięgiem obejmuje powiaty :grójecki, grodziski, miński, piaseczyński, otwocki, żyrardowski. Na pierwsze fragmenty Obwodnicy poczekamy do przełomu lat 2027-2028

Planowana droga  sprawi, że dojazd z Krępy do Warszawy będzie przebiegać zdecydowanie sprawniej,  zgodnie z planowanym wariantem czerwonym, odległość z obwodnicy do Warszawy to jedynie 17 km, a z Krępy na obwodnicę tylko 4 km. Dodatkowo, jak powszechnie jest uważane, drogi o standardzie ekspresowym charakteryzują się wysokim bezpieczeństwem, dzięki zastosowaniu oddzielnych pasów ruchu, bezkolizyjnych skrzyżowań oraz ogrodzeń uniemożliwiających wtargnięcie na drogę dzikim zwierzętom.

Udostepnij:
Standardy realizacji
Zmiany aranżacyjne
Wykończenie mieszkań GM
Kredyt
JDM serwis
Odnawialne Źródła Energii
Polityka otwartych cen